تجهیز سازمان امداد و نجات هلال احمر به پهپاد

  • شنبه - 8 دی 1397

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از استفاده هلال احمر از پهپاد در آینده‌ خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در اولین روز از شروع زمستان درباره میزان رشد تجهیزات امداد و نجات زمستانه نسبت به سال گذشته و مجهز شدن نیروهای امداد و نجات هلال احمر به تجهیزات جدید اظهارکرد: تجهیزات امداد و نجات هلال احمر حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، در حال حاضر ۲۵۰۰ ست تجهیزات انفرادی و… که مورد نیاز برای انجام عملیات‌ها است بین نجاتگران توزیع شده. همچنین دیگر تجهیزات مثل آرگو و .. ساماندهی شده و حتی برخی از تجهیزات را از استان‌های مختلف جابه‌جا و به مناطق مورد استفاده منتقل کرده‌ایم تا بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از پهپاد در برنامه‌های سازمان امداد و نجات و جمعیت هلال احمر بوده است، گفت: استفاده از پهپاد از گذشته در برنامه‌های جمعیت هلال احمر بوده است و در حال حاضر نیز مذاکرات اولیه‌ای نیز در این زمینه انجام شده است. این مذاکرات منجر به تفاهم نامه‌ای شده است که با توجه به تاکیداتی هم که رئیس جمعیت هلال احمر داشته امیدواریم در این زمینه نتایج مثبتی بگیریم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در ادامه درباره شروع امدادرسانی‌های زمستانه سازمان گفت: استقرارهای زمستانی با توجه به موقعیت جوی هر منطقه ساماندهی شده است. امسال پایگاه‌های سیار را حذف کرده و با همکاری پلیس و اورژانس نقاط حادثه خیز را شناسایی و در آن محل‌ها پایگاه‌های موقت را مستقر کرده‌ایم که این پایگاه‌ها گردنه‌های برفی و راه‌های حادثه خیز و… را پوشش خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پایگاه‌های کوهستان کاملا فعال و برای امدادرسانی آماده هستند، اظهار کرد: به هموطنان توصیه می‌کنم در شرایط جوی ناپایدار از صعود اجتناب کنند و در شرایط جوی مناسب با در نظر گرفتن اصول ایمنی و به همراه داشتن تمامی تجهیزات و امکانات کافی نسبت به صعود اقدام کنند. همچنین حتما در مسیرهای عمومی تردد کرده و به صورت گروهی نسبت به کوهنوردی اقدام کنند. در صورت بروز هرگونه حادثه‌ و مشکلی نیز بلافاصله با شماره تلفن ۱۱۲تماس گیرند تا نیروهای جمعیت به آن‌ها امداد رسانی کنند.